Onderwijs op maat

Ieder kind moet zich optimaal kunnen ontwikkelen op zijn eigen niveau. Dit bereiken we door goede instructies te geven en de lesstof op verschillende niveaus aan te bieden.

Expliciet Direct Instructiemodel (EDI)

De Beatrixschool werkt volgens een vast instructiemodel, waarbij de kinderen actief bij de les worden betrokken en een gedegen instructie centraal staat. De leerstof bieden we zo succesvol aan, want die blijft ook daadwerkelijk hangen. We controleren regelmatig het begrip tijdens de lesonderdelen, zodat de kinderen zelfstandig de leerstof kunnen verwerken zonder ingeslopen foutjes.

Aanbod op niveau

Differentiatie is een vanzelfsprekendheid in de groep, zowel bij de instructie als bij het aanbod. Kinderen die bepaalde lessen lastig vinden, krijgen extra instructie en begeleiding. Als ze de lesstof beheersen, mogen ze zelfstandig verder en bieden we extra uitdaging.

Day a Week School

Kinderen die nog meer uitdaging nodig hebben, komen ook in aanmerking voor de Day a Week School. Day a Week School biedt onderwijs aan cognitief talentvolle leerlingen, die uitblinken in leerprestaties en denkstrategieën. Kinderen die behoefte hebben aan meer uitdaging dan het reguliere onderwijs hun kan bieden. De doelstelling van Day a Week School is: talenten ontwikkelen, het leerplezier vergroten en de leerlingen stimuleren in het leren. Dit doen zij door de leerlingen uit te dagen op sociaal, emotioneel en intellectueel vlak.

Kijk voor meer informatie op: https://www.dayaweekschool.nl/.